Cyklistika

V našom okolí sa nachádza 63 značených cyklotrás s dĺžkou 683 km. Prejdite sa spolu s nami a s novou cyklomapou Horehroním. V okolí je množstvo požičovní bicyklov a e-bikov. Viac informácii o aktuálnych trasách a požičovniach nájdete tu.  Všetky aktuálne informácie nájdete na stranke www.cyklo.horehronie.sk

Mezdi obľúbené cyklotrasy patria:

OKOLO JAZERA KRPÁČOVO

krpacovo_4
Náročnosť: Ľahká
Vzdialeniosť v km: 12
Výškové metre : 420
Trasy z : Tále (štart 5km od penzióna)

Lesná cestička z rekreačnej oblasti Tále vás prevedie rozprávkovým krajom pravých Nízkotatranských lesov priamo k obľúbému jazeru Krpáčovo, kde sa môžete osviežiť a svoje sily aj e-bike dobiť v hoteli Polianka nad jazerom. Pre vášnivých vodákov určite odporúčame započičanie paddleboardu v hoteli a osviežujúci relax na jazere! Po odpočinku vás čaká návrat popri prameni Sama Chalupku cez najväčšiu archeologickú lokalitu Horehronia „Hrádok“ – chránená kultúrna pamiatka z mladšej a neskoršej doby bronzovej. Až prejdete okolo prvého majtrovského golfového areálu Tále. Viac informácii a mapu trasy nájdete tu.

MLYNNOU DOLINOU OKOLO DEDEČKOVEJ CHATY

skalka_2

Náročnosť: Stredná
Vzdialeniosť v km: 24
Výškové metre : 720
Trasy z : Tále (štart 5 km od penzióna)

Jedna z najkrajších a vyhliadkových trás vedie odľahlými lesmi popod hrebene najvyšších končiarov Nízkych Tatier, preto odporúčame túto trasu pre nebojácnych cyklistov a väčšie skupiny. Trasa vedie na čarovné miesto Hviezda vo výške 1000 m n.m. odkiaľ je za jasného počasia výhľad na celé Horehronské podolie až ďaleké vrchy Slovenského rudohoria, tento pohľad vás iste chytí za srdce. Viac informácii a mapu trasy nájdete tu.

Ďalšie cyklotúry v okolí:

Zelená stuha Horehronia

Trasa prechádza celým Horehroním pozdĺž rieky Hron, začína na Telgárte, prechádza do rázovitej obce Šumiac s drevenicami, odkiaľ prechádza popod Kráľovu Hoľu poľnými cestami s panoramatickým vyhliadkami na Muránsku Planinu a Nízke Tatry. Poľné cesty pokračujú na Heľpu, dejisko Horehronských folklórnych slávností, ďalej horehronskými dedinkami až do kráľovského mesta Brezno.

Novohradská cyklomagistrála – Čierny Balog

Cyklotrasa vedie cez lazovitú lokalitu Vrchy. Prechádza cez najvyššie položenú obec Slovenska − Lom nad Rimavicou, následne Sihlu, kde sa pasie stádo huculských koní, pokračuje popri prírodnej zaujímavosti Meandroch Kamenistého potoka. Kamenistá dolina vedie cez sopečné pohorie Poľana popri historickom vodnom diele Hrončok. Odbočiť sa dá k najstaršej vysokej peci na Troch vodách a ďalej trasa pokračuje Hrončianskou dolinou popri Čiernohronskej železnici až do centra Čierneho Balogu. Odtiaľ je príležitosť navštíviť Lesnícky skanzen vo Vydrovskej doline, či ubytovať sa v Cyklohoteli pod Urbanovým vrchom v Čiernom Balogu.

Cyklotrasy zo sedla Čertovica

Nie nadarmo sa Čertovica čertovou volá, nie jedného tu čerti so sebou vzali. Ale v dobrom počasí, s čertovskou odvahou zažijete čertovsky dobré zážitky. Pre labužníkov je trasa s čarovnými vyhliadkami na majestátne Nízke Tatry a Slovenské rudohorie. Miernym klesaním sa dostanete z Čertovej svadby do dedinky Braväcovo, kde čaká zaslúžený relax vo wellness centre s vonkajším bazénom a kulinárske špeciality penziónu Schweintaal. Jednou z možností je panoramatická trasa z Čertovice vrstevnicou priamo do sedla Vagnár, nad Mýto p. Ďumbierom, odkiaľ sa pohodlne dostanete zjazdom do Bystrianskej doliny.

Cyklotrasa zo sedla Tlstý Javor

Z Tlstého Javora, pamätného miesta bojov Slovenského národného povstania, vedie niekoľko nezabudnuteľných cyklotrás dolinami Balockých vrchov. Trasa vedúca Rudnou magistrálou Vás chytí za srdce svojimi nekonečnými výhľadmi na Nízke Tatry a Poľanu. A pre odvážnych je i trasa útrobami popri Dobročskom pralese. Konečnou všetkých je Čierny Balog.

Zbojnícke chodníčky do sedla Zbojská

V panenskom prostredí Muránskej planiny, v poverami opradenom sedle Zbojská, začína cesta necesta zbojníckou históriou. Zbojnícka skupina Jakuba Surovca dlhé roky nešetrila pocestných a vy tiež neušetríte, ale svoj zrak pred krásou prírody a zážitkami. Počas horúcich dní Salaš Zbojská ponúka schladenie v Čertovej tiesňave na náučnom chodníku Jakuba Surovca a za každého počasia tradičnú kuchyňu slovenského salaša. Odtiaľto vyrazíte na koni, bicykli, či Zbojníckou strelou do horskej usadlosti Chlípavice a čo to pod zub si dáte v Gazdovskom dvore. A čo by kameňom dohodil, na okraji lesa, objavíte Lesnícky skanzen. Z histórie do súčasnosti vycestujete parnou lokomotívou až na konečnú Chvatimech.

Cyklotrasa na hrad Muráň

Trasa rozprávkovou krajinou Muránskej planiny zo sedla Javorinka na hrad Muráň, až pod Kráľovú hoľu do Červenej skaly.

Ďalšie obľúbené značené cyklotrasy

Brezniansky cyklookruh (Brezno, Čierny Balog, Hronec – prvým liatinovým mostom v Uhorsku, Chvatimech, Brezno), Brusniansky cyklookruh prírodnou rezerváciou Mačková až do stredu Slovenska na Hrb, Cyklotrasa po pamätiach bojov SNP do zaniknutej dedinky Kalište, Okruh Krpáčovo – Tále, Dolná Lehota – Richtárovo, Dolná Lehota – Richtárovo, Krpáčovo – Pod Hrádok, Bukovinka – Lúčky.

* Ponuku služieb na Horehroní dopĺňa Tourbus, ktorý spája najväčšie ubytovacie kapacity s unikátnymi turistickými trasami a cyklotrasami na Horehroní. Cyklobus so sprievodcom jazdí na objednávku od 28.6.2015 do 31.10.2015 podľa aktuálne platného cenníka na www.horehronie.net. K dispozícii je niekoľko nástupných miest, ktoré sú lokalizované komfortne, najbližšie k ubytovacím zariadeniam členských obcí Klastra Horehronie: mesto Brezno, obce Bystrá, Mýto pod Ďumbierom, Horná Lehota – Tále, Čierny Balog.